Problem z rozrządem 1.4 tsi

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • strazakp
    Elegance
    • 2008
    • 819
    • Octavia II (1Z3)
    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

    Zamieszczone przez LUKI
    Zamieszczone przez strazakp
    Póki co niepokojących mnie pewne dźwięki z silnika , a że nie mam porównania z innymi tsi to za tydzień mam zamiar pojechać m.in na hamownie i zrobić diagnozę pracy silnika.
    z ciekawostek dropsa to łańcuch 'usłyszysz' po dłuższym postoju (jak silnik jest zimny) - wiadomo najlepiej słychać z rana jak samochód postoi całą noc

    co Ci da to, że odpalisz silnik na 'gorąco' albo 2-3 godziny po trasie - temat nie do wychwycenia
    Czyli u mnie nie ma tematu łańcucha bo rano na zimnym silniku nic niepokojące go do moich uszu nie dochodzi.
    Czasami tylko (ale to kwestia temp zewnętrznej-chyba) podczas rozruchu przez chwilę są podwyższone obrony ale to podobno jest jakieś tam wygrzewania i tak już jest w większości.
    strazakp

    Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
    Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.

    Komentarz

    • LUKI
      RS
      • 2005
      • 5776

      strazakp, no i super


      Zamieszczone przez strazakp
      Czasami tylko (ale to kwestia temp zewnętrznej-chyba) podczas rozruchu przez chwilę są podwyższone obrony ale to podobno jest jakieś tam wygrzewania i tak już jest w większości.
      dokładnie tak
      kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

      SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

      Komentarz

      • strazakp
        Elegance
        • 2008
        • 819
        • Octavia II (1Z3)
        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

        Następnym autem nie będzie już ©koda ;-)
        Myślałem też że nie będę miał już diesla bo to już większe ryzyko ale teraz tak myślę że to kwestia doboru silnika i postawieniu na sprawdzone auto.
        Obecnie to chętnie poszedlbym droga poprzedniego właściciela mojego auta i postawionym na Subaru....Legancy lub Outback ;-) i może być diesel.....2.0.
        ©koda jest OK i nawet Superb by był super, ale te silniki VAG jakoś mnie nie przekonują. Jednak japońskie są głośniejsze zaufania...
        Niby oficjalnie w Aso podają że rozrząd z łańcuchem nie podlega serwisowaniu/wymianie to wszyscy wiedzą jak jest! Dodatkowo taką wymiana rozrządu jest minimum 2razy droższa niż w dieslu.
        strazakp

        Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
        Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.

        Komentarz

        • Sony
          Rider
          • 2015
          • 341
          • Octavia II (1Z3)
          • CAXA 1.4 TSI 122 KM

          strazakp,
          według mnie i nie tylko mnie, TSI są kapryśne w kwestii jakości oleju silnikowego.

          Na jakim oleju silnikowym jeździsz (lepkość, marka) ? - pytam z ciekawości.

          Komentarz

          • strazakp
            Elegance
            • 2008
            • 819
            • Octavia II (1Z3)
            • CAXA 1.4 TSI 122 KM

            Zamieszczone przez Sony
            strazakp,
            według mnie i nie tylko mnie, TSI są kapryśne w kwestii jakości oleju silnikowego.

            Na jakim oleju silnikowym jeździsz (lepkość, marka) ? - pytam z ciekawości.
            Ja jezdze (w kwietniu zalalem) na Fuchs Titan Supersyn 0W40. M.in na takim oleju jeździł poprzedni właściciel auta (również na Millersie OW40 z normą VW502.00). TenFuchs nie ma normy VW więc w Aso takiego nie uwzględniają.
            Przy najbliższej wymianie oleju chce jechać do Aso więc będę !musiał zmienić na jakiś z normą VW i tu myślę o Fuchs Titan GT1 5W40 z normą 502.00. Millers jednak trochę za drogi.
            Olej zmienia co roku (7-8 tys km).
            strazakp

            Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
            Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.

            Komentarz

            • rezon
              RS
              • 2006
              • 1894
              • Volvo
              • AKL 1.6 MPI 101 KM
              • BSE 1.6 MPI 102 KM

              Zamieszczone przez strazakp
              Obecnie to chętnie poszedlbym droga poprzedniego właściciela mojego auta i postawionym na Subaru....Legancy lub Outback i może być diesel.....2.0.
              Subaru diesel bardziej niezawodny? Kiedyś podobno tak było. Poczytaj sobie o zalecanych kursach dla posiadaczy Subaru? Tak katowali masowo sprzęgła, że padały, a koncern stwierdził, że nie potrafią jeździć nowoczesnym dieslem z napędem na cztery koła Później zmniejszyli moc silników przy przeglądach. Chyba tylko Honda i Mazda nie miały większych wtop z silnikami

              Komentarz

              • strazakp
                Elegance
                • 2008
                • 819
                • Octavia II (1Z3)
                • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                Zamieszczone przez rezon
                Zamieszczone przez strazakp
                Obecnie to chętnie poszedlbym droga poprzedniego właściciela mojego auta i postawionym na Subaru....Legancy lub Outback i może być diesel.....2.0.
                Subaru diesel bardziej niezawodny? Kiedyś podobno tak było. Poczytaj sobie o zalecanych kursach dla posiadaczy Subaru? Tak katowali masowo sprzęgła, że padały, a koncern stwierdził, że nie potrafią jeździć nowoczesnym dieslem z napędem na cztery koła Później zmniejszyli moc silników przy przeglądach. Chyba tylko Honda i Mazda nie miały większych wtop z silnikami
                2.0 diesel i 150KM to jakoś dużo i nie do opanowania że trzeba przechodzić kursy...? Dziwne....
                Co do Mazdy i Hondy to potwierdzam.
                Jezeli chodzi o Mazdy to obecnie Szóstki podobno bryluja jeżeli chodzi o kradzieże a Honda (np Accord) jest droga. No nic, będę myślał za jakieś 3 lata... Ogólnie jestem otwarty już na większość marek i nie zrazam się nawet do francuskich czy włoskich ;-) Obecnie to życzę sobie niezawodności swojej O2 przed najbliższe ok 30-35 tys km.
                strazakp

                Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
                Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.

                Komentarz

                • LUKI
                  RS
                  • 2005
                  • 5776

                  strazakp, rezon, skończcie trzepać OT :!:
                  kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                  SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                  Komentarz

                  • jamesbondzio
                    L&K
                    • 2009
                    • 1174
                    • Octavia III (5E3)
                    • DLBA 2.0 TSI RS 245 KM

                    [quote="strazakp"]
                    Zamieszczone przez Sony
                    strazakp,
                    ......normą VW i tu myślę o Fuchs Titan GT1 5W40 z normą 502.00. Millers jednak trochę za drogi.
                    ...
                    5W40 ?
                    jeśli juz tak chcesz zgodnie z teorią ASO to 5W30
                    5W40 vs. napinacz rozrządu to jednak chyba słaby wybór.
                    kiedyś była seria TSI : 135KM/217Nm a potem było 156KM/267Nm
                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=57585&start=0

                    teraz 240KM 4x4 Boxer turbo mruczek.
                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...350597#1350597

                    Komentarz

                    • strazakp
                      Elegance
                      • 2008
                      • 819
                      • Octavia II (1Z3)
                      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                      [quote="jamesbondzio"]
                      Zamieszczone przez strazakp
                      Zamieszczone przez Sony
                      strazakp,
                      ......normą VW i tu myślę o Fuchs Titan GT1 5W40 z normą 502.00. Millers jednak trochę za drogi.
                      ...
                      5W40 ?
                      jeśli juz tak chcesz zgodnie z teorią ASO to 5W30
                      5W40 vs. napinacz rozrządu to jednak chyba słaby wybór.
                      5W30 jest z normą 504.00 i Aso zaleca na LL. Ja nie chce wymieniać oleju co 30,tys km więc myślałem o 5W40 z normą 502.00 na coroczna wymianę.
                      Ponieważ myślałem pojechać na następną wymiane oleju no i cały przegląd dlatego nie mogę tam dostarczyć oleju bez normy VW.
                      Wiem że Ty dostarczales do Aso Millersa 0W40 z VW502.00 , ale....jest trochę drogi bo o ok 100zl niż Fuchs ;-)

                      [ Dodano: Pon 17 Sie, 15 10:19 ]
                      pewnie masz racje ze na rozrzad najlepszy bedzie 0W40 i to do mnie przemawia....:-) Jeszcze będę myślał co w tym temacie zrobić...Może jakiś Motul....? Posledze jeszcze temat olejowy.
                      strazakp

                      Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
                      Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.

                      Komentarz

                      • marcink_1
                        Rider
                        • 2010
                        • 312

                        mechanik w łodzi i okolicy

                        Witam.
                        Mam krótkie pytanie do osób z łodzi i okolic.
                        Coraz częściej słyszę terkotanie przy odpalaniu i powoli czas rozglądać się za dobrym mechanikiem.
                        Z tego powodu chciałbym zapytać gdzie naprawialiście swoje rozrządy i czy możecie polecić te serwisy oraz ile taka przyjemność w całości kosztuje?

                        Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedź.

                        Komentarz

                        • Kudini
                          Drive
                          • 2015
                          • 55
                          • Superb II (3T4)

                          Wariator

                          Może wrzuci ktoś linka do strony z najtańszym wariatorem . Przeszukuje neta i mam młyn w głowie. Na pewno musi to być część nowa. Kto wrzuci linka z najniższą ceną wygrywa

                          Komentarz

                          • LUKI
                            RS
                            • 2005
                            • 5776

                            Kudini, po dolarze ostatnio widziałem heh
                            podejrzewam zrobione z błota i gówna w Wietnamie
                            kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                            SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                            Komentarz

                            • Kudini
                              Drive
                              • 2015
                              • 55
                              • Superb II (3T4)

                              wariator


                              Co sądzicie o takim wariatorze ? Czy to nie jest jakaś Chińszczyzna ? Może ktoś widział coś innego na necie. Żeby nie była to jakaś Wietnamska robota ??????

                              Komentarz

                              • endryu
                                RS
                                • 2006
                                • 3773
                                • Octavia II combi (1Z5)
                                • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                Kudini, Może angielski zamiennik http://www.mnr.parts/cam-parts/audi-...-adjuster.html Ale nie znam tej firmy. To raczej sprzedawca nie producent.
                                O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                                O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                                =================================================

                                Komentarz

                                • Kudini
                                  Drive
                                  • 2015
                                  • 55
                                  • Superb II (3T4)

                                  zamiennik

                                  może ktoś wypowie się na temat tego zamiennika jak wyżej.

                                  [ Dodano: Nie 13 Wrz, 15 20:24 ]
                                  Chodzi mi o to czy ktoś montował zamienniki wariatora. I czy nie odnowiła się usterka, po montażu . Bo widzę że jest trochę tego na rynku. Kto ma doświadczenie z zamiennikiem to niechaj pisze !

                                  Komentarz

                                  • LUKI
                                    RS
                                    • 2005
                                    • 5776

                                    Kudini, no jak widać nikt nie zamawia zamienników

                                    ba ja mając naprawdę kilku dobrych magików temacie i żaden nie montował/zamawiał/widział zamiennika...

                                    szczerze ja nawet nie brałbym pod uwagę zamiennika - ale to tylko moje zdanie
                                    kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                                    SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                                    Komentarz

                                    • endryu
                                      RS
                                      • 2006
                                      • 3773
                                      • Octavia II combi (1Z5)
                                      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                      Kudini, A pytałeś o ceny wariatora forumowych sprzedawców?
                                      O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                                      O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                                      =================================================

                                      Komentarz

                                      • Kudini
                                        Drive
                                        • 2015
                                        • 55
                                        • Superb II (3T4)

                                        Luki podrzuć jakieś namiary na forumowych sprzedawców ?

                                        Komentarz

                                        • LUKI
                                          RS
                                          • 2005
                                          • 5776

                                          Kudini, 692 312 345 Maciek VagTech Warszawa Łopuszańska 53
                                          kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                                          SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                                          Komentarz

                                          • marcink_1
                                            Rider
                                            • 2010
                                            • 312

                                            głośne odpalanie po dłuższym postoju

                                            Koledzy.
                                            Jeżeli jest u mnie dźwięk przeskakującego łańcuch po kilku dniach postoju i później przez kilka minut głośniejsza praca z takim cykaniem, a po zgaszeniu nawet podczas tej głośniejszej pracy i ponownym niezwłocznym odpaleniu cykanie ustaje i silnik pracuje ładnie i cicho, to czy to napinacz, czy nastawnik zmiennych faz?
                                            No i oczywiście czy należy już z tym coś robić czy mogę jeszcze pojeździć?
                                            Luźny napinacz wiem czym grozi ale cykający nastawnik zmiennych faz rozrządu wydaje mi się mniej niebezpieczny, więc jeżeli to nie napinacz jest problemem to może mogę tak jeździć?

                                            Pozdrawiam.

                                            Komentarz

                                            • prezes73
                                              Rider
                                              • 2015
                                              • 522
                                              • Hyundai

                                              marcink_1, Jeżeli łańcuch by ci przeskakiwał , to nie miałbyś już czego odpalać.

                                              Komentarz

                                              • kempes111
                                                Classic
                                                • 2014
                                                • 7

                                                Witam

                                                Osoby, które miały problem z rozrządem mogłyby mi udzielić odpowiedzi czy mniej więcej takim hałasem to się objawiało? - https://youtu.be/zrt7R0oNAVU

                                                Jeśli tak to coś mi tu nie pasuje bo w tym wątku piszecie, że problem nie występował po 2010r. a mój 1.4 TSI CAXC jest z października 2011r.

                                                Klekocze oczywiście zawsze po odpaleniu, mam 75tyś km przebiegu i występuje to od jakichś 30k km, ewidentnie się nasila. Czasami słyszę jak rzęzi nawet po przejechaniu kilkuset metrów, jednak zdecydowanie częściej cichnie już po paru sekundach od odpalenia, więc wszystkie objawy walniętego rozrządu raczej się zgadzają.

                                                Zrobiłem wycieczkę po okolicznych aso vw i różnych nieautoryzowanych serwisach i co ciekawe najmniej bo 3tyś zł brutto za wymianę kompletnego rozrządu (wraz z wariatorem i robocizną) życzy sobie jedno z ASO skody. Jeszcze chcę się upewnić czy wg. Was jest to rozrząd czy może jakieś inne cholerstwo skoro po 2010r. problemu już nie było.

                                                Komentarz

                                                • prezes73
                                                  Rider
                                                  • 2015
                                                  • 522
                                                  • Hyundai

                                                  kempes111,
                                                  Klekocze tak jakby zawór klepał. U mnie był inny dźwięk i tylko przez pierwsze 2-3 sekundy, zanim napinacz nie dostał oleju. ale to było w moim przypadku, może wariator też daje takie dźwięki, tego nie wiem.

                                                  Komentarz

                                                  • LUKI
                                                    RS
                                                    • 2005
                                                    • 5776

                                                    kempes111, jak chcesz podjedź jutro na Łopuszańską 53 VagTech
                                                    będę około południa - zobaczymy/posłuchamy co i jak

                                                    Zamieszczone przez kempes111
                                                    1.4 TSI CAXC jest z października 2011r.
                                                    przy tej dacie na Twoim miejscu byłbym spokojny o rozrząd




                                                    Zamieszczone przez prezes73
                                                    może wariator też daje takie dźwięki, tego nie wiem.
                                                    wariator to całkiem inna bajka z dźwiękiem
                                                    kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                                                    SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...